Spring naar inhoud

Onze klanten

Het Servicecentrum Drechtsteden (SCD) maakt deel uit van het netwerk Drechtsteden. De zeven gemeenten in de Drechtsteden hebben hun bedrijfsvoering uitbesteed aan het SCD. Dit geldt ook voor een aantal gemeentelijke instellingen in de regio, zoals de Sociale Dienst Drechtsteden en de Dienst Gezondheid & Jeugd.

Alblasserdam, Dordrecht, Hendrik-Ido-Ambacht, Papendrecht, Sliedrecht en Zwijndrecht werken al twintig jaar samen als regio Drechtsteden. Sinds 1 januari 2018 heeft Hardinxveld-Giessendam zich bij dit samenwerkingsverband aangesloten.

De gemeenten vormen samen een stedelijk gebied met zo’n 270.000 inwoners dat te maken heeft met veel uitdagingen. Ontwikkelingen en opgaven overschrijden vaak de gemeentegrenzen. De gemeenschappelijke belangen maken samenwerking logisch en noodzakelijk.